Ridskolans dag - OS-tema

Hejsan!

Vi har haft jätteroligt idag:)

Vi kom till stallet vid tio-tiden och väntade sedan på att det skulle bli vår tur att träna, sedan har vi tränat lite idag och hjälpt till med lite av varje, medans vi väntat på att klockan skulle bli ett och vi kunde börja!

Vårt nummer (vi var jättemånga, nästan alla som inte skulle rida och även dom som skulle rida var med!)
började, och vad vi gjorde var:
Vi myllrade in från två olika håll, för att sedan springa till fackelbärarna som redan stog i ridhuset, vi började sedan cirkla runt dom och bildade os-ringarna (den ring vi var hade vi som färg på tröjan) det var jätteroligt!

Det var OS-tema i år.

Sedan hade vi luciatåg, jag var tomte :) Men när vi ställt oss på medellinjen så kommer en tomte + tomtemor springade och skriker:
´´Rudolf är borta!`` alla blir förskräckta och springer runt och letar. Då kom en häxa som sa:
´´Ni kommer aldrig att hitta Rudolf!``
Men i samma stund ropar en tomte:
´´Jag har hittat Rudolf!``
Varpå rudolf-musik sätts på och en åsna med horn och lampa på mulen kommer in och jagar ut häxan!
Vi dansar sedan och går därefter ut därifrån.


Kommentera och gör mig glad!
Postat av: sara

Skrållan ä så söt<3=)

2009-12-13 @ 17:32:05
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0