Hihi

Igår när jag kom hem från skolan så kom jag på att jag glömt ge Emilia www.emmabloggare.blogg.se tröjan hon skulle få låna, så ringde först henne på mobilen några gånger, för jag visste att den var med. Men när jag inte fick något svar så ringde jag hem till henne, men hon var inte hemma än sa hennes lillebror.. Då bestämde jag mig för att jag måste ju lämna tröjan, innan vi åker liksom! Så jag sprang dit (hon bor bara några kvarter bort) och plingade på - ingen öppnade, plingade på igen men ingen kom.. Då knackade jag, men insåg att ingen hörde mig.. Dörren var ju inte låst, och jag gick efter en stund av funderande in, och hörde röster på övervåningen..
Tyckte det kändes pinsamt att ropa typ : Hallå? så gick uppför trappan. Där sitter Emilias lillebror och hans kompis och spelar tv-spel, och jag säger
- Hej, är det okej att jag lämnar den här på Emilias säng? och tittar på tröjan jag håller i.
- Mm, visst..
Jag skulle ha blivit jätterädd själv om någon plötsligt kommit in i huset! Fast dom kanske hörde att jag kom, eller så är dom modiga :-P

En gång skulle jag skrämma Alva och hennes kompis.
Jag kom hem från Sara för att hämta systemis, och precis då åkte mamma. Jag smög upp på mitt rum och påväg ner bestämde jag mig för att busa med dom. Jag smög åter uppför trappan och ryckte i handtaget - dom märkte inget. Jag ryckte några gånger till och sedan sköt jag upp dörren och kutade in på mitt rum! Då märkte dom att det var något utanför dörren, och ropade:
-Mamma?
Men när dom inte fick något svar blev dom rädda och började kuta runt i huset för att hitta mamma. '
Sedan fick dom någon konstig idé om att det var en kattmördare i huset som var ute efter Skorpan, och började springa efter han och tog med han upp till Alvas rum. Men när Alva började gråta fick jag lite dåligt samvete och kom in till dom:-P Dom blev jättearga på mig, men jag tyckte det var lite kul;P


Kanske en fisk var och skrämde dom?:-P

Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0