Blåbärsgröt

Idag på matlagningen så gjorde vi blåbärsgröt! För två veckor sen var vi ute i skogen och plockade blåbär, och veckan därpå svamp, så idag gjorde vi något med blåbärna - blåbärsgröt! Fast gruppen är uppdelad så vi är i två olika klassrum, och den ena gruppen fick göra havregrynsgröt med blåbär i, och vi fick göra något med mjöl, rågmjöl och socker! Och Emmas fantastiska minne kommer faktist ihåg receptet!:O

Blåbärsgröt

Ingredienser:
3 dl vatten
1 1/2 dl blåbär
1/2 dl Rågmjöl
1/2 dl Mjöl
1 tsk socker (fast vi tog tre, hihi)

Gör så här:

1: Koka upp vattnet

2: Håll i blåbärna och sockret

3: Koka i 5 min på låg värme

4:Vispa då och då under kokningen

5: Tillsätt övriga ingredienser

6: Koka i ytterligare 10 min på låg värme

7: Klar!

Hoppas ni uppskattar receptet, om något blev fel så skyll inte på mig bara=P Hehe, närå men det ska vara rätt:) Dock var det inte så gott.. Det smakade ingenting direkt.. Är iofs väldigt förkyld, så det kan bero på det men mja.. Inte så gott, men någo fel på det var det inte!:P


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0