GLAPPET

Av Christina Herrström
Glappet finns också som teveserie.

Josefin och Ella, bästa vänner, vänninor..

Josefin arbetar på en porslinsavdelning, Ella går på gymnasiet.


När dom träffat Karl och Carl blir allt förändrat, dom är för gamla, båda gifta, men dom älskar dom..

..Manifestet, manifestet om att dom är den nya kvinnan, att dom ska kämpa.. Josefin glömmer allt..

Men deras kärlek kan väl inte vara för alltid? När tar sagan slut?..

Jag tyckte boken var bra, men att slutet var skumt.. Men annars gillade jag boken, den fick en att fundera, särskilt Ellas lärare tyckte jag hade kloka saker att säga, även fast han själv gick imot dom..

Men jag rekommenderar folk att läsa boken, den var väldigt bra, bättre än förra boken jag läste av henne, ''Tusen gånger starkare''.


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0