Ful

''Alla blir snygga som supermodeller! Vad kan vara fel med det?''
''Det här är den första delen i en serie om en skrämmande vacker framtid.''
''I en värld av extrem skönhet är det normala fult.''
Fortsättning: ''Snygg eller ful?'' och ''Den rätta''
Av: Scott Westerfeld.

Vi befinner oss några hundra år fram i tiden, en ny tid, ett nytt liv, helt enkelt! Svärvbrädor, magcensorer, snyggingar, medelsnyggingar.. Vi - vi är ''rostisar'' det som blev kvar, när vi förstörde världen..

Tally fyller sexton om några veckor, då ska hon få träffa sin kompis och bli opererad!
Dom opereras för att bli fantastiska skönheter, för att festa och njuta av livet!
Fast först väntar sexton års väntan, sexton års hat mot sitt utseende, du vet ju ändå att du bara är en patetisk fuling! Men är allt perfekt? Hur kan det ens vara perfekt att hata sitt utseende i sexton år? Nej, skönhet och lycka är framsida, men det finns en baksida.. Har dom ens funderat på att fråga;
''Vill du det här? Vill du bli snygg?'' Dom hade nog fått fler nej än dom väntat sig..
Tallys kompis, Shay, som också snart ska fylla sexton är inte säker på om hon vill det här.. Hennes kompisar har rymt, ska hon våga följa efter?
Man är programmerad att skratta, vara lycklig, men man förlorar sin personlighet..

Boken var fantastisk, inget snack om det! Den var lätt att läsa och man hängde lätt med, om inte den var tjock skulle säkert min lillasyster gilla den! Jag tycker att det är viktigt hur boken är skriven, om den är skriven så man knappt orkar läsa lägger man också ifrån sig boken..  Handlingen var intressant, och jag fick nästan dåligt samvete när dom beskrev oss, rostisarna, fast samtidigt kunde man inte låta bli att skratta ''rostisarna'' är det vi det? Men snart kommer nästa bok hem till mig, ev. imorgon, hehe! Får väl bryta mig in på bibblan i värsta fall.. Fast det blir nog synd om mig när dom upptäcker mig, dom kanske inte ens har boken! En ursäkt om att jag måste ha nummer två ur en väldigt bra serie räcker tyvärr nog inte..




Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0