Muffins

Efter maten (och en snabb inloggning på msn) ställde jag mig i köket och bakade muffins! Vi fick recept på matlagningen så var tvungen att testa!

Nu väntar jag på att dom ska stelna, medans ska ni få se några snabba bilder på mina muffins och även få recept!





KLADDKAKA/MUFFINS

Ingredienser:
2 ägg
2 dl socker
1 1/2 dl mjöl (en-och-en-halv)
3 msk kakao
150 g smör

Gör såhär:
O.B.S! Sätt först på ugnen på 175 grader! O.B.S!
1:Smält smöret.
2: Vispa ägg och socker tills det blir vitt.
3: Tillsätt kakao och mjöl i bunken med ägg och socker.
4: Rör ner smöret i smeten.
5 : Häll smeten i muffinsformar eller i smörad form om du vill göra kladdkaka.
6: Ställ mitt i ugnen och låt vara inne i ca 7 minuter muffins, kladdkaka ca 20 min.

LYCKA TILL!


Kommentera och gör mig glad!
Postat av: sara

ska kanske starta bloggen igen ändå=P

2009-11-21 @ 10:55:45
URL: http://sarabubbis.blogg.se/
Postat av: sara

ska kanske starta bloggen igen ändå=P

2009-11-21 @ 10:55:55
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0