Näckrosdammen av Annika Thor

Detta är den fristående berättelsen om judeflickorna Nelli och Steffi.
Steffi får åka in till stan för att studera och kunna bli läkare, som hennes pappa.
Kvar på ön är lillasyster Nelli. Steffi oroar sig för deras föräldrar, som fortfarande är kvar i Wien, fast pappa sa att det skulle dröja högts ett halvår innan han och mamma skulle få inresetillstånd så dom kan fara allihopa till Amerika, men nu har ett år gått. Steffi är hemligt kär i den artonåriga sonen hos familjen inne i stan som hon bor hos. Men hon är bara tretton, och han ser henne mer som en syster, men familjen - dom ser inte henne som en dotter, hon får äta inne i köket tillsammans med hemhjälpen. Steffi åker och hälsar på hemma på ön en gång i månaden över helgen. Tant Märta är väldigt orolig för farbror Evert, eftersom havet är fullt av minor, men eftersom han är fiskare måste han ändå ut..
Jag tyckte boken var jättebra, även fast den första var bättre.


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0