Öppet hav av Annika Thor

Öppet hav är den sista delen av berättelsen om Nelli och Steffi, tidigare delar är En ö i havet, Näckrosdammen och Havets djup.

Det är fred! Äntligen, äntligen är det fred!

Efter 6 års väntan har kriget äntligen tagit slut, men dom vet inte vart dom hör hemma längre..
Ska dom stanna kvar i Sverige, som varit deras hemland i så många år, eller ska dom tillbaka till Wien, men kan dom återvända, har dom något hem kvar? Deras funderingar lättas inte av ett brev från släktingar borta i Amerika, som erbjuder dom ett hem där..
Deras far har inte hört av sig på flera år, inga brev, ingen kontakt.. Senast dom hörde av han var han i Theresiestadt, har han klarat sig, eller blev det, som för så många andra, döden?

Vad ska dom göra?

Det var ett välddigt bra slut, fast ett minus var att många frågor blev obesvarade, och personer man ville veta hur det gick för - slut på boken. Det var lite trist, men jag kände ändå att fyra böcker räckte bra! Böckerna är välskrivna, även fast informationen är ganska dålig.. Ingen rekomenderad läro-bok enligt mig..

Men annars, bra!

BETYG: 4 1/2 AV 5 POÄNG!
Jag gillar namnet, ''Öppet hav'' väldigt fint<3



Kommentera och gör mig glad!
Postat av: sara

förlåt för att ja råka skriva fel då=O

2009-11-11 @ 15:04:54
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0