Tagg i hjärtat

Mia, det är jag. Jag som skrev än pjäs, en pjäs om underjorden. Jag som bråkade med min bästa vän, och träffade Juan. Jag som skrek elaka saker för hela skolan om han som Helen berättat, varför förstog jag inte?

Mia inser att kanske hela livet är en pjäs, där alla ens repliker är skrivna, man följer manuset och fortsätter.
Helen kämpar imot, vad är bäst? Man kanske bara ska fortsätta, fast man kanske inte altid vill vara den där lilla perfekta flickan..

Kanske håller vi alla på att fastna i underjorden?


Jag tycker boken var väldigt bra, lätt att läsa. Mia verkade vara en härlig person, och dom verkade ha kul när dom repeterade till teatern.

När jag började läsa boken hade jag inte så höga förhoppningar, men jag dras till spännande rubriker, t.ex  denna.

Tagg i hjärtat skrevs av Cannie Möller.

Enda minuset var att omslagsbilden på exemplaret jag fick hem tyckte jag var riktigt fult.



Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0