Tusen gånger starkare

Av: Christina Herrström,
författaren till romanen och tv-succen ''Glappet''.

Signe har förlorat modet att tala, men hon fanns, hon såg.
När Saga kom, skedde en förändring, även fast det inte var på det sätt lärarna hade tänkt sig.
Saga var tusen gånger starkare än alla andra, hon blev ett löfte, hon förändrade allt.
Affischerna på väggarna ljuger, dom ljuger!
Förut var dom en glad klass, men en dag var det fickspeglar som gällde..

Boken visade på den extrema orättvisan vi har, killarna fick prata, inte tjejerna.
Dom hade alltid stannat kvar och städat upp efter dom andra, ändå fick dom inga namn..
När Saga gjorde som killarna var det fel, fruktansvärt fel..
ORÄTTVISA
Var nog var boken handlade om mest, och att vara
TUSEN GÅNGER STARKARE
och
VÅGA
Jag tyckte visserligen att boken var lite seg med väldigt mycket känslor, men när jag väl kommit in i den såg jag allt framför mig..

4 av 5 poäng.



Bilden tog jag från Google.

Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0