En andra chans

En dag i maj för sex år sedan gick tre barn ner till vattnet.
Bara två av dom kom tillbaka..

Vi träffar Alice Tully, en sjuttonårig helt normal tjej, skulle man kunna tro. Men, vad ingen vet är att det är hon som är Jennifer Jones, JJ som media kallar henne, att det var hon som mördade sig jämnåriga kamrat.
Alla undrar nog samma sak:
''Vad är det som händer när en tioåring mördar sin bästa vän?
Varför, varför?''

Namnet, ''En andra chans'' det är precis vad Jennifer får.
Hon får en ny identitet och ett arbete.

Det är bara en handfull personer som vet vart Jennifer Jones är..

Hennes mamma var fotomodell, och när ingen ville ha henne som modell så hamnade Jennifer antingen hos den stränga mormodern eller hos någon fosterfamilj..

Och, jag förstog faktist varför, varför hon gjorde det, även fast det är så fruktansvärt!
Den lilla tioåringen, livrädd, och när hon flera år senare får reda på att flickan inte dog på engång, utan hon lede fortfarande när hon lämnade henne under grenarna i skogen, så kan hon inte låta bli att ställa tanken till sig själv trots att hon sa att hon hade självklart ringt ambulans om hon vetat:
''Hade jag verkligen gjort det, hade jag ringt ambulans?''



Boken var verkligen väldigt bra, storgrät på slutet:-P


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0