I taket lyser stjärnorna

Hemma hos Jenna finns en rullator, en doseringslåda, en duschstol, peruker och anpassade möbler och skåp. Och mormor som lägger sig i, förändrar och påminner om att allting är långt ifrån bra.

Jenna är bara tretton år och i taket i hennes rum har hon och hennes mamma klistrat upp stjärnor som lyser i mörkret. Det ingen vet är att under en speciell stjärna har Jenna gömt en text. ”Om du dör mamma, då tar jag livet av mig”.

Hennes bästa vän heter Susanna och de hatar tjejen Ulrika "Ullis'' som går i deras skola. Hon bor i samma trappuppgång som Jenna. Hon festar ofta, dricker alkohol och röker.Det finns en kille som Jenna är kär i som heter Sakke men som knappt ens vet att Jenna finns..



Jag grät förstås, men inte så mycket som jag hade trott! Boken grep tag i min med långa hårda naglar och hållde mig fast tills boken var utläst, och jag kunde fundera över vad jag läst..
Det är så att tills boken är utläst vill jag bara läsa ut den, men när den är slut vill jag ha den tillbaka!

Men när hon börjar umgås med Ullis så överger hon sin kompis Susanna, (eller Zuzanna, som hon bytte till under bokens gång) kanske för att Sakke (Sakristian) skulle se henne, veta att hon finns!





Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0