MIKA VS MIKA

Mika tränar orientering, och en dag får hon höra sin tränare säga till en annan tränare :
''Vi har många unga talanger i klubben och det är otroligt roligt. Inte alla förstås, det är ju inte alla som har förutsättningar, men många kommer nog att gå långt och vi satsar allt vi kan på dem.''
Han ser sedan Mika och säger:
''Bra, du behöver bara bättra på din köpning lite, så går det bättre!''

Mika bestämmer sig, hon ska träna mer och springa snabbare, för tänk om hon är en av dom hopplösa fall, dom som aldrig kommer att bli något?

Men när Mika börjar springa mer äter hon mindre, och rösten i hennes huvud säger
''Det där är farligt! Det där får du inte äta!''
Från början så blir hon snabbare och bättre, och mår jättebra och känner knappt av hungern, men sen blir hon dålig, svimmar, klarar inte av att följa kartan och tillslut är hon så vilse att det knappt finns någon utväg..
Boken var extremt bra, även fast jag inte gillar orientering..

Läs den!<3


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0