Barnen från Frosmofjället



Namn på bok: Barnen på Frosmofjället
Författare: Laura Fitinghoff
Det här exemplaret trycktes: 1952
Handling: Sju barn lämnar deras stuga på fjället, när det blir nödår och dom mister både far och mor. Dom går över fjället och ner mot bygden för att var dag stå vid en ny dörr och ängslas över att komma som tiggare.
Vad tycker jag om boken? Jag tycker att den ibland kan vara rätt långtråkig, men den måste ju ha gript fast i mig ändå, för storgrät på slutet! Men den var bra, fast då boken är så gammal så är den ganska jobbig att läsa. Men boken är helt klart läsvärd!
Betyg från 1-5: Boken får en trea, då den var ganska seg.



Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0