Nallen och Kaninen!

Här är min teater,
Nallen och Kaninen!



En dag var nallen Bertil ute och red på sin häst Tick Tack.


Plötsligt fick han syn på kaninen Klara, som var väldigt ledsen.


Bertil hoppade av sin häst för att fråga Klara varför hon var ledsen.


Bertil gick långsamt fram till Klara, osäker på vad han skulle säga, men tog sedan mod till sig.


Han frågade Klara varför hon var ledsen, och när hon svarade att det var för att hon inte fick igång tv:n med fjärrkontrollen, så lovade Bertil att han skulle hjälpa henne.


Hm... Tänkte Bertil fundersamt, kanske batterierna...


Han tittade lite närmare.


Jodå, batterierna var gamla, konstaterade han, och som tur var hade han ett par batterier i fickorna som Klara fick.


Han bytte batterier.


Men han hade vissa svårigheter med att få in dom på rätt plats...

    

...Men lyckades, och puttade igen luckan! 


Sedan satte dom sig framför tv:n.


Klara testade fjärrkontrollen, och blev så glad när hon upptäckte att den funkade...


...Att hon gav den förvånade Bertil en puss på nosen!


Ett par månader senare var det bröllop i mjukdjurskogen, och
självklart var prästen Nalle där, som också var en nära vän till Bertil.


Och sedan levde dom lyckliga!









Hoppas att ni kommenterar den!
Kram!


Kommentera och gör mig glad!
Postat av: sara

vilken gullig teater

2009-09-08 @ 16:22:03
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0