När inte ens lärarna vet

Emmys syster Angela har blivit påkörd av en rattfyllerist och dött.
Emmy har litat på det vuxna sagt, att Angela är i himmelen eller '
någonstans i alla fall. Men en dag visar läraren en film om Big Bang.
Emmy får omedelbart någon sorts brutal instinkt om att det kan finnas
ett ingenting. Emmy blir magsjuk och går hem från skolan.
Hon börjar ställa frågor om livets mening, om döden och vad som är rätt och fel.
Plötsligt har hon nystat in sig i en härva av lögner i en värld där till och med barnen
är främlingar.

När jag läste på baksidan av boken när jag var på biblioteket i Söndags, så verkade boken bra, riktigt bra. Men det visade sig att jag hade helt fel! Boken hade kunnat vara skriven för min Alva (hon går i tvåan) fast vem skulle skriva en bok om döden för åttaåringar!? Blev djupt besviken på boken, som jag ställt höga krav på. Faktum är att titeln är det bästa med hela boken! Fast, måste medge att jag faktist grät när jag tänkte på den stackars flickan, som förlorade sin lillasyster. Tänk om Alva www.alvasjungerochdansar.blogg.se  skulle dö! :'( Satt och storgrät över det en stund.. Nej, men jag var riktigt besviken på boken och skulle inte rekommendera er att läsa denna!

Några meningar ur boken:

För Angela hade hon kunnat berätta om hemligheterna.
Hon skulle ha låtit Angela komma till sin säng på kvällen.
Angela skulle ha krupit ner bredvid henne, närmast väggen,
och hon skulle ha viskat om allting.


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0