Ridningen

Hej!!
Nu ska jag berätta om ridningen :) Jag hade Capten idag, och vi hållde på med skänkelvikningar, för mig gick det inte så bra. Vi körde på långsidorna, och ungefär fram till ridläraren gick det hyfsat, men sen så flyttade han tillbaks bakdelen till spåret igen. Hm.. Jättesnällt! Sedan delade vi upp oss och red på två volter, och gallopperade. Han hade skön gallopp (visserligen har jag ridit han tidigare, men har dåligt minne) fast kom ikapp hästen framför dom första gångerna och blev tvungen att sakta av, men sedan bytte vi volter och då fick jag bättre fördelning. Dock sprang han in i galloppen, men det berodde på att jag inte lyckades ge några ordentliga galloppskänklar, utan det blev mer ett : Smack smack! Och sedan så började dom andra galloppera och då hängde han på! På en del hästar får jag in riktiga galloppskänklar, men ibland blir det mer så att jag inte får fram skänklarna ordentligt, fast tycker det blir lättare när jag rider en mindre häst.. Får väll träna på det :)


Dålig bild på Capten

Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0