Romeo och Julia

Det hände för flera hundra år sedan i den italienska staden Verona.
Romeo träffar den vackra Julia på en maskeradbal.
Han blir genast häftigt förälskad i henne och Julia älskar honom tillbaka.


Men Romeo och Julias familjer är fiender.
Trots det kan inget hindra Romeo och Julia att träffas
och planera sitt bröllop.
Deras kärlek är starkare än döden.

(Den lättlästa versionen av Ingamaj Beck)


Jag var jättebesviken på boken. Hade av någon anledning fått för mig att jag ville läsa Romeo och Julia, och bestämde mig för att låna den. Tog den lättlästa versionen - fast där gjorde jag nog ett stort fel! Hela handlingen förbispolad, slarvigt skrivet. Men ett plus var att jag ändå fastnade:P Ska läsa den riktiga boken, inte den lättlästa, och förhoppningsvis slippa bli besviken en gång till! Ni har nog börjat undra vad det är för fel på mig, som kritiserar alla böcker.. Men, brukar gilla nästan alla böcker, så det hrä kom oväntat, att jag skulle såga så många böcker, det här är ju tredje! Men ska ta en bok från min bokhylla sen, så ska ni få en recension av någon älskad bok som ligger mig varmt om hjärtat! Hm.. ''Den lilla drottningen'' av Jeanna Otherdahl är ju bara för fin<3 Och ''Min vän Angie'' av Rebecka C. Jones, listan kan göras lång! Men nu bytte jag ämne, Romeo och Julia var det! En annan sak jag störde mig på var att dom heter väll Montague och Capulet i efternamn? I den här boken stog det istället Montecchico och Capelletti ! Det var något jag störde mig enormt på!

Några meningar ur boken:
Hon längtade med hela sitt hjärta efter att hatet mellan släkterna skulle bli till vänskap.
Först då skulle hon kunna låta hela världen veta hur högt hon älskade Romeo.




Boken var inte så tjock..


Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0