Vild

Vild av Boel Werner

Irma är väl som folk är mest. Hon sticker inte ut , även om hon kanske är lite allvarlig av sig.
Hon tänker inte så mycket på smink och kläder och såna tjejiga saker...


Men en morgon är allt förändrat.
Något har hänt med henne, något oförklarigt.
Rädd och chockad känner hon att hon måste fly, ut i skogen.
Ingen får se henne så här!

Så småningom återvänder Irma till verkligheten. Hemligheten har hon kvar, och hon döljer den väl.
Men det finns andra saker som ingen kan undgå att märka. Plötsligt har Irma blivit en person
som man ser. Hon påverkar folk. Ja, ibland verkar det nästan som om hon kan styra andra efter
sin egen vilja.


Jag tyckte först att boken var rätt bra, en smart, snäll tjej. Fast efter ''händelsen som förändrade allt'' så blev allt så himla onaturligt! Blev jättebesviken på boken efter det, allt var jätteonaturligt och längtade bara tills boken skulle vara slut! Önskar att jag kunde avslöja ''händelsen som förändrade allt'' men då skulle jag förstöra för den som vill läsa boken. Jag skulle inte rekommendera boken, då det finna klart mycket bättre! Men gillar du onaturliga saker, så tycker du säkert att det är jättebra! Fast det var mysigt att läsa också, hon var mycket ute i skogen och så. 

Några meningar ur boken:
''Jag rör vid den. Pälsen är mjuk. Grålurvigt underhår och metallglänsande överhår. Som en halv ekorrsvans ungefär. Egentligen bara en liten tofs.''



Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0