Fick Kapten

I torsdags fick jag byta häst,tror Nora var skadad :( Jag fick iallafall Kapten, får alltid han när hästen ja rider blir halt/sjuk. T.ex så hade jag ju Frans för ett tag sedan, men sedan fick han ont i ryggen och då fick jag byta till Kapten! Och samma sak den här gången!
Gillar inte Kapten alls, ibland kan han väl vara okej, men sitter man fast bakom Blondie (aslat häst) så är det inte direkt så kul! 

Vi red mycket på volter. När vi skulle galoppera så kom man ju inte så långt, men tjejen på Blondie fick gå in i mitten eftersom hon absolut inte fick Blondie i galopp och inte skulle förstöra för oss andra. Då gick det bra, fast han försökte sparka Blondie i början av lektionen när jag skulle göra en liten volt och komma rätt på medellinjen *suck* han vill ju aldrig stå still när man grejar med stigbyglarna och hoppar upp!

Ingen bild på han, hittade ingen :/ 


Fast så hemsk är inte Kapten, fast någon större favorit kommer han väl aldrig bli.   

Kommentera och gör mig glad!

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0