Hon gick SÅ bra!

Igår hade jag Nora på ridningen, och var först ganska nervös, och tyckte inte alls det skulle bli kul att rida henne (läs tidigare inlägg). Men när jag kom upp på hennes rygg kändes hon stor, men - säker.

Vi körde sicksack mellan sockerbitar och sedan sicksack mellan sockerbitar och bommar + att vi travade över bommar, vi gjorde alla övningar i skritt och trav.

Hon gick jättefint, och trots att vi ibland kom för nära kände jag att det var jag som hade kontrollen, inte hon! Och i slutet av lektionen gick hon ner på tygeln, och antar att det är första hästen jag får ner på tygeln =D Fast fattade inte hur jag gjorde:P

I galoppen på volt och fyrkantsspår var hon pigg, och ville framåt. Men kom tyvärr för nära ganska snart, eftersom hon är precis på gränsen till storhäst och Virre (som var framför henne) är mycket mindre.

JÄTTENÖJD med henne! Längtar tills nästa gång (:


Kommentera och gör mig glad!
Postat av: sara

sa johanna att hon gick ner på tygeln?=)

2010-02-05 @ 20:47:49
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Tack för att just DU kommenterar min blogg sötis<3:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den kan jag inte se)

Har du en blogg?

Skriv en kommentar=)

Trackback
RSS 2.0